Quantcast
Browsing all 91 articles
Browse latest View live

Odętka Wirginijska.

W upalną lipcową sobotę wybraliśmy się na wycieczkę w okolice Krosna. Przystając na odpoczynek, zauważyłam w pobliskim ogrodzie dziwny kwiat- okazało się później, że to Odętka nazywana w Polsce...

Sanockie Ikony.

Fascynacja ikonami sięgnęła zenitu, gdy zobaczyłam jaką ich liczbę posiada Muzeum Historyczne w Sanoku.  Można powiedzieć są ich tam setki. Choć już kiedyś pisałam o tym muzeum, postanowiłam napisać...

Clik here to view.

Haczów - unikatowe drewniane cudeńko.

W ten upalny sierpniowy dzień jakim była sobota. Z samego rana wybraliśmy się na wycieczkę. Celem naszej podróży był Haczów, a właściwie drewniany kościółek w nim się znajdujący. Haczowska świątynia...

Łąkowe Piękności.

Będąc na jednej z wycieczek przystanęliśmy w pobliżu łąki. A tam pełno było kwitnących łąkowych piękności, co jedna to piękniejsza. Żółte, fioletowe, przeróżne.Zachwyciły mnie rośliny o kwiatach...

Clik here to view.

Minerały - cudowny wytwór natury.

Będąc w Złotym Stoku odwiedziłam wystawę poświęconą minerałom. Wystawa mieściła się w budynku dawnej cechowni.Minerały podzielono na kilka grup:- skałotwórcze, czyli takie co tworzą skalną skorupę...

Clik here to view.

Park przy pałacu Mieroszewskich w Będzinie.

Po intensywnym zwiedzaniu będzińskiego pałacu Mieroszewskich. Przeszliśmy do znajdującego się przy tej pięknej budowli parku w stylu angielskim. Pałacowy park powstawał równocześnie z rezydencją tego...

Rzymski Kapitol.

Kapitol to jedno z najsłynniejszych, a równocześnie najmniejszych rzymskich wzgórz, jednocześnie to dawny ośrodek polityczny i religijny.Na szczycie wzgórza stoją trzy pałace: Nouvo, Senatorio, di...

Clik here to view.

Fioletowe ślicznotki i wyróżnienia BLOG AWARD.

Było upalne sobotnie popołudnie w lipcu. Wracaliśmy z bardzo udanej wycieczki, zauważyłam ukwieconą łąkę, a na niej fioletowe ślicznotki, a i w ogrodzie jest całe mnóstwo.Są tak piękne, że można o nich...

Bielawski cmentarz parafialny.

Listopad to miesiąc, w którym odwiedzamy groby tych, którzy już odeszli. Ja w tym roku ten czas zadumy postanowiłam spędzić na Dolnym Śląsku. Bielawa to był cel mojej podróży. Tamtejszy cmentarz, jest...

Clik here to view.

11 listopada - Święto Niepodległości.

" Ojczyzno Ma ""... Tyle razy pragnęłaś wolności, tyle razy dławił cię kat      Ale zawsze czynił to obcy, a dziś brata zabija brat.      Biały orzeł znów skrępowany,       krwawy łańcuch zwisa u...

Clik here to view.

Teatr Słowackiego w Krakowie.

Ilekroć przyjeżdżałam do Krakowa, tyle razy mijałam Teatr Słowackiego, tym razem przystanęłam przed nim.Zbudowano go w latach 1891-93, co było jak na ówczesne czasy bardzo szybkie. Przed wejściem na...

Clik here to view.

Georginie - kwiaty o patriotycznych barwach.

"... Wśród georginij - brzęczenie os      Twojeż to kroki? Twójże to głos?      To koniec lata, jeden z tych dni,      Gdy słońce blednie, a ogród lśni... "...

Clik here to view.

Archiwalia z krośnieńskiego muzeum.

Muzeum w Krośnie posiada sporej wielkości kolekcję dawnej dokumentacji, ale nie tylko tego typu rzeczy, są tu też współczesne afisze czy zaproszenia. Mnie jednak ciekawiła ta dawna dokumentacja. Na tę...

Clik here to view.

Śnieguliczka - jesienny biały owoc.

" Jesienne Niebo ''"... Jesienne niebo słodkie     spowite w szal kaukaski     przez drzew bezlistnych rozszczep pędzle     przeciąga różową frędzlę.     I ku nadziei podchodzi z bliska     słodyczą...

Clik here to view.

Grudnik - kwiat krótkiego dnia.

Grudnik, nazywany jest kwiatem krótkiego dnia lub kaktusem bożonarodzeniowym. Coś w tej nazwie jest. Zaczyna wypuszczać pąki gdy dni robią się coraz krótsze. Grudnika nie należy przestawiać, po prostu...

Clik here to view.

Meble z będzińskiego pałacu.

Spacerując po będzińskim pałacu Mieroszewskich. Przyglądałam się stojącym tam meblom, które pochodziły z różnych wieków czy epok.Zaciekawił mnie piec stojący w rogu pokoju. Nie był to typowy piec...

Lilie dla przyjaciół.

Te piękne kwiaty przekazuję wszystkim moim blogowym przyjaciołom. A w szczególności Gosi, bo dzięki niej już od ponad roku jestem na blogspocie. Kochani ten post dedykowany jest właśnie wam.  Ogromnie...

Chorwackie owocowe pyszności.

Podróżując po Chorwacji zawitaliśmy do Zadaru, więcej o tym mieście Tu. Idąc na jego zwiedzanie mijaliśmy odbywający się w tym dniu targ. Nie namyślając się długo zaczęliśmy chodzić od straganu do...

Clik here to view.

Sanktuarium Matki Boskiej Bolesnej w Starej Wsi.

" Być człowiekiem znaczy: każdego dnia starać się być lepszym "Zbliżając się do Starej Wsi leżącej niedaleko Brzozowa, widzieliśmy żółtą fasadę kościoła Jezuitów. Tuż za rogatkami tego małego...

Clik here to view.

Klasztor Cystersów w Kamieńcu Ząbkowickim oraz wyróżnienia..

" Być szczęśliwym - tego trzeba się uczyć... "Kamieniec Ząbkowicki słynie z dwóch zabytków: zamku i klasztoru Cystersów. Dziś opowiem właśnie o klasztorze. Od zawsze interesowałam się klasztorami,...